Francesc Español amb el seu antic binocular |
Aquest post és la continuació del de la semana passada, del 22 de juliol.
Ja explicàvem que no són articles que tractin especialment de la nostra especialitat: la biospeleologia. Però també és convenient, de tant en tant, fer un lleuger gir a la literatura i donar a conèixer el que ens envolta cada vegada que entrem o sortim del museu, o mentre estem treballant a la biblioteca o en algun dels laboratoris. D’aquesta manara el lector podrà sentir-se com un protagonista més, entremig de nosaltres. Seguint la tradició, s’inicia i finalitza el reportatge amb fotografies del Dr Francesc Español.
Armari amb calaixos, tot de fusta. Alt 1,8 m |
Antic armari (no operatiu), amb calaixos, per material biològic divers. En un racó del passadís que envolta la balconada interior del segon pis.
Quatre dels molts armaris en que es guarda la col·lecció de coleòpters cavernícoles. Cadascun té capacitat per una cinquantena de caixes |
Armaris de les col·leccions de coleòpters cavernícoles. Segon pis. Veiem l'Arnaud Faille, de París, en una de les seves visites a Barcelona
Caixes en que es guarden els exemplars preparats. |
Una de les caixes de coleòpters cavernícoles de l’armari de la fotografia anterior.
Detall de dos exemplars de la caixa anterior: Trechus breuili, de cavitats de Màlaga |
Dos exemplars de la caixa de la fotografia anterior. Es tracta del Trechus breuili. Un capturat per Henry Henrot, un gran especialista francès en coleòpters cavernícoles. L’altre, capturat per Carles Ribera, també un gran especialista, en el grup dels araneids
Petita caixa de fusta pel transport d'exemplars preparats |
Quan un estudiós necessita transportar del museu material preparat en sec, o sigui, encolat sobre cartolina, utilitza unes petites caixes amb tapa i fons tou per clavar-hi les agulles. D’aquesta manera els exemplars queden protegits en les operacions de treure’ls del museu, o retornar-los.
Plafó de fusta treballada, amb el gravat de l'escut de Catalunya |
Taulell d’anuncis en fusta treballada. Entrada de la biblioteca, segon pis.
Aplic d'enllumenat pla |
Aplic d’enllumenat, en acer forjat. Porta de la Biblioteca, segon pis
Un dels molts aplics circulars d'enllumenat de la gran sala d'exposicions. |
Columna de suport de les bigues metàl·liques, amb aplic d’acer forjat per l’enllumenat. Passadís que envolta la balconada interior del segon pis.
La Biblioteca. A la part superior, l'altell |
Part de la biblioteca. Vista de l’altell. Segon pis
Tot el sostre de la Biblioteca ens fa gaudir d'un excellent treball de recobriment |
Artesonat del sostre de la biblioteca amb pintures policromades
Un detall del sostre policromat de la Biblioteca |
Detall de l’artesonat.
Vista des de dalt, de l'escala |
Escala de cargol que comunica la base de la Biblioteca amb el seu altell i amb la sala superior de l’arxiu del tercer pis. Vista des de dalt.
La mateixa escala, amb graons de fusta i columna central d'acer |
La mateixa escala en una vista frontal.
Español saludant Negre (assentat). A l'esquerra, Marina Blas |